Címlap
Mesterséges intelligencia? A gép átment a Turing-teszten...
Alan Turing 1950-ben alkotta meg a Turing-tesztet, ami elvileg el tudja dönteni egy gépről, hogy képes-e önállóan gondolkodni. Azóta egyetlen számítógépes program sem ment át ezen a teszten. Most viszont egy orosz és egy ukrán programozó műve sikeresen elhitette az emberekkel, hogy Eugene Goostmannek hívják, és egy 13 éves, ukrán fiú, azaz átment a Turing-teszten - számolt be a The Verge.
A legerősebb ima - 3. rész.
Jöjjön el a te országod - Jézus vágya az volt, hogy tanításával, kereszthalálával és feltámadásával elhozza közénk Isten országát. Ahogy mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az élet”, „én vagyok a kapu, aki rajtam ki-be jár, az életet talál”.
A politika még a régi
Sokak reményére rácáfolva, a legújabb technikai forradalom sem tette fölöslegessé a hagyományos kormányzást és politikát. A brit politológus szerint annyi mégiscsak változott, hogy a hivatásos politizálás egyre inkább befolyásos családok és egyetemi baráti körök privilégiumává válik.
Vatikán a tisztulás útján
Ferenc pápa leváltotta a vatikáni pénzügyi felügyelet tagjait - Teljesen megújult a vatikáni Pénzügyi Információs Felügyelet (AIF) vezetősége a június 5-én bejelentett személycserékkel – tájékoztatott a Vatikáni Rádió és az MTI.
A legerősebb ima - 2. rész
Szenteltessék meg a te neved - Amikor mondjuk ezt az imát: „Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved, ...” az első, amit valóban át kellene élnünk, hogy Isten valóban a mi atyánk, és bizalommal és hittel fordulhatunk hozzá. Ez persze nem szabad, hogy könnyelműségre ragadtasson minket. Az, hogy Isten a mi apukánk, egészen közel van hozzánk, nem jelenti azt, hogy bármit megtehetünk.
Ferenc pápa szombati Twitter-üzenete az ima erejéről
Az ima mindent meg tud tenni. Használjuk arra, hogy békét hozzon a Közel-Keletnek és az egész világnak.
A Szentlélek hét ajándéka, az irgalmasság cselekedetei és a Szentlélek elleni bűnök
A katolikus egyház katekizmusa szerint:
Pünkösd
Mikor elérkezett Pünkösd napja, mindannyian együtt voltak, ugyanazon a helyen. Hirtelen zaj támadt az égből, olyan, mint a heves szélvész zúgása. Betöltötte az egész házat, ahol ültek. Majd pedig szétoszló nyelvek jelentek meg nekik, olyanok, mint a tűz, és leereszkedtek mindegyikükre. Ekkor mindnyájan beteltek Szentlélekkel és különféle nyelveken kezdtek beszélni, amint a Szentlélek megadta nekik, hogy szóljanak. Ekkortájt az ég alatt található mindenféle nemzetből való istenfélő zsidók tartózkodtak Jeruzsálemben. A zaj hallatára tömeg verődött össze, és teljesen elképedtek, mivel mindenki a tulajdon nyelvén hallotta beszélni őket. Mindnyájan álmélkodtak és csodálkoztak: ,,Íme, ezek, akik beszélnek, ugye mindnyájan galileaiak? Hogyan halljuk hát mégis mindannyian a saját nyelvünket, amelyben születtünk? Mi, pártusok, médek, elamiták, Mezopotámiának, Júdeának, Kappadóciának, Pontusznak, Ázsiának, Frígiának, Pamfíliának, Egyiptomnak és a Cirene körüli Líbia részeinek lakói, a Rómából való jövevények, zsidók, prozeliták, krétaiak és arabok: halljuk, hogy a mi nyelvünkön hirdetik Isten nagy tetteit.'' (ApCsel 2,1-11)
Jöjj Szentlélek, köss össze minket kegyelmeiddel, szereteteddel, és dicsőítsd meg Istent közöttünk! Ámen.
Pünkösdi kilenced a Szentlélek kiáradásáért - 9. nap
Szentlélek Úristen, a Szeretet Lelke, jöjj, és újítsd meg a Föld színét! Jöjj el hét ajándékoddal, jöjj el karizmáiddal, jöjj el a bűnbánat és megújulás ajándékával és segíts, hogy egészen Krisztuséi lehessünk!
Mennyei Atyánk! Hálát adok neked azért, hogy képviselhetem országunkat és egyházunkat előtted és az emberek előtt. Kérlek segíts, hogy bûneim ellenére jól végezzem el a rám bízott feladatokat. Kérünk Téged, add, hogy az erőtlenek erőben részesüljenek, a buzgók az életszentség teljességére eljussanak, a bûnösök megtérjenek, a betegek meggyógyuljanak, a sötétségben élők megszabaduljanak a gonoszság erőinek kötelékeiből, a szûkölködők és szenvedők gondjaikban enyhülést kapjanak! Bennüket pedig vezess el a teljes egységre Jézus Krisztus nevében, a mindenkor segítő Szûzanya közbenjárására, hogy hazánk, mint a Szeretet földje felvirágozzon és minden helyzetben megdicsőítse a Te neved a Szentlélek ajándékai és kegyelmei által. Köszönöm Atyám, hogy kedves neked ez a föld és megsegítesz minket. Ámen.
Miatyánk... Üdvözlégy.... Dicsőség.... Jöjj Szentlélek, jöjj közénk...
A legerősebb ima - 1. rész.
A nagyheti lelkigyakorlatot idén Sipos Gyula tartotta, aki a Miatyánk első mondatain gondolkodva, jelentésüket kibontva építette fel a három napot. Amikor ezt az imát mondjuk: „Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, szenteltessék meg a te neved...” az első, amelyet át kellene éreznünk, hogy Isten valóban a mi atyánk, akihez teljes bizalommal közeledhetünk. A következő oldalakon a három napon elhangzottak összefoglalója olvasható.
1. nap: Mi Atyánk ...
A jóságról
A Szentlélek egyik gyümölcse a jóság. A jóság szinonimája a lexikon szerint az akaratnak ama minősége, amelynél fogva a jót magáért a jóért akarja. A Wikipédiában azt írják: a Biblia nem egy filozófiai mű, tehát nem adja meg a szó fogalmi meghatározását Isten az abszolút jóság, az abszolút igazság, a tökételes szentség. Miután a szeretet jóságos türelmes, indította Istent arra, hogy elküldje fiát engesztelő áldozatul bűneinkért. Még a köznyelv is úgy emlegeti, hogy „ jó Isten” Még Jézus Krisztus is ezzel a jó jelzővel illette Istent, az Atyát a gazdag ifjúval történő találkozása alkalmával. Senki sem jó, csak egy, az Isten.(Mt-19,17)
Suenes bíboros: A hit és a magánkinyilatkoztatások
Az életszentséget – ezt ki kell jelentenünk, nem lehet egy kalap alá venni a rendkívüli jelenségekkel, melyek előfordulnak a szentek életében: látomások, kinyilatkoztatások, benső párbeszéd Istennel. Ezek mellékes jelenségek, és nem ezek jelentik az életszentséget. Ugyanez érvényes a karizmákra is, hiszen a karizmák elsősorban az Egyház javára adatott ajándékok, s egyáltalán nem biztos, hogy hogy megszenteli azt, aki használja őket. Nehéz észrevenni azt a kísértést, mely a figyelmünket a Szentlélek ajándékaira vonja, a Szentlélek helyett, a rendkívüli karizmákra, a mindennapiak helyett, inkább a periférikus jelenségekre, mint az alapvető realitásokra.
