székely jános püspök atya a nagyfigyelmeztetésről

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Jó ha vannak hozzászólások. Székely János püspök atya megengedte magának, hogy egy ellenvetéses hozzászólást tegyen közzé az interneten. Így hívott minket akarva-akaratlanul maga köré. Majdhogy kényszerít sokunkat arra, hogy szóljunk hozzá mi is. Talán egyeseket fölháborított, talán az Istent elszomorította, stb... Én a M.D.Mercy által adott üzeneteket más országokban és más nyelveken is olvasom. Tehát más népek közt is élek. Ilyesmikről ugyanígy társalgunk. Miért kell erről írnom? Mivel ebből kifolyólag másként is látom a dolgokat. A hittételek világosak, egyformák mindenhol. Lépjünk át egy csodaküszöböt és nézzünk vissza, mit is látunk egy más oldalról. Ami nekem szemembe ötlött, az több teológusnak a tollából is olvasható. Vagyis egyszerű szemmel nézve: 1/ Van egy anya, aki kenyérkereső üzleti tevékenységet folytat, nevel négy gyermeket, jó feleség. Mindez kimeríti napjait. A Szentírásról, saját maga állítása szerint is, gyengék az ismeretei, stb. Ilyen életstílus mellett ilyen ember ilyen munkát csak úgy magától, passzióból nem hozhat össze. Ilyesmire se gondolatai, se képessége, se energiája egy földön élő embernek nem lehet. Csakis valamilyen csoda által lehetséges. Hogy mégis mi a titka, hogyan jut ahhoz, hogy működik, az elegendő szókimondással meg van írva az Igazság Könyvében, vagyis az üzenetekben. Aki végigolvassa, az megérti. 2/ Miért ne lennénk rosszmájúak. Rákenjük, hogy van egy püspök rokonja, aki jódolgában azon settenkedik, hogy rokonján keresztül ilyesmik lássanak napvilágot. Nem tudok róla, hogy hallott-e már a világ valaha is arról, hogy valamilyen személy a pápától kezdve a papokon, vallásokon, filozófiákon keresztül az utolsó utcaseprőig ennyi idő alatt, ilyen mértékben, ezen a területen meg tudott volna szólítani egy kerek pogány világot. Több száz ország több száz nyelven ugyanarról ugyanígy diskurál, mint mi ezen az oldalon. Ha létezik ilyesmi elevenen érdeklődök iránta. Mégis, ha valaki akarja tudni, mitől ilyen sikeres ez az eset, elég ha végigolvassa az említett üzeneteket. Nem beleolvas, hanem végigolvassa. Ezt minden országban hangsúlyozzák. Az üzenetek is hangsúlyozzák. Aki nem tud csodákat csinálni, ezt ne próbálja utánozni. Mit ne próbáljon utánozni? Azt hogy rengeteg titkot, mások alattomos cselvetéseit, hírt közöl előre, és egy sem ellentétes az evangéliumi hírrel. Tehát az egész világ kultúráinak, vallásainak a népeit, képes a lélekmentés útján terelni. Akkor mit csinál? Nem titok, meg van írva az Igazság Könyvében. Tessék végig olvasni. Ki van fejezve egyetlen mondattal, amit itt nem közlök, mivel a keresését házifeladatul adom azoknak, akik nem olvasták végig. A püspök esetéhez. Más országokban is így van ez. Ugyanezzel az argumentummal kidugja a fejét egy vagy két hasonló poszton lévő személy és ugyanezeket az argumentumokat tálalják. Mikor első ízben találkoztam ezzel a jelenséggel, megijedtem és kerestem a többi egyházfők hozzászólását. Hallgatnak. Örüljetek. Gondolom, ők tudják miért hallgatnak. Van belőlük elég, akik végigolvasták az említett üzeneteket. Gondolom, ennyi ide elég. Ne hagyjátok kiszáradni az örömkönnyeiteket, hisz azokat megírni lehetetlen. Imádkozzatok sokat, hogy mások is ráébredjenek az emberi élet lényegére. domi

Vassula levele

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Sziasztok .. Ez a cikk micsoda hazugság aki ismeri Vassulát az jól tudja hogy ő soha sem adna elmarasztaló véleményt semmilyen igaz, vagy hamis prófétáról, vagy próféciáról Jézus soha nem engedné meg neki. Sajnálom mindazokat akik ezeket elhiszik . szégyenletes hogy megint visszaéltek Vassula nevével. Egyébként Vassula hivatalos oldalán nyoma sincs ennek a levélnek, nem is lesz soha, mert nem Vassula irta.

óvatosan az ítélettel

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Már hogyne írta volna Vassula a levelet? Mindig is azt hirdette az IÉI-üzenetek kapcsán, hogy csak ezekről az üzenetekről tud felelősen nyilatkozni, hogy valóban Jézustól, a Mennybéli Atyától, a Szűzanyától stb. származnak, a többivel nem foglalkozik, azokat nem tudja megítélni. Tehát igaznak nem mondaná, mert nem ismeri őket. Ő mindig az elköteleződést kérte tőlünk, mert egyszerre több üzenettel foglalkozva nem is lehetünk hatékonyak. Aki más üzenet felé érez hívást, menjen, és foglalkozzon azzal, mert csak szétforgácsolódik a sokféle üzenetet olvasva. " Lelki gyomorrontása" lesz, így mondta. Az IÉI- üzenetekben Jézus azt kéri, hogy ne fordítsuk el fejünket máshova. Ha valaki más üzenettel foglalkozik, akkor hagyja ott az IÉI-t. Most a NF kapcsán a Szentatyához való hűség elég súlyos választóvonal, mindenkinek döntenie kell, hogy melyik oldalra álljon, szerintem természetes, hogy nem lehet valaki IÉI-s és NF-es egyszerre, mert az üzenetek annyira ellentmondanak egymásnak. Egyébként nekem az volt az érzésem a NF-t olvasva, hogy több, egymástól független szerzője van, mintha egy filmsorozatnak több forgatókönyvírója lenne, te írod a 8-9-10. részt, én meg a 11-12-13. részt, mert a sorozatnak haladni kell, szinte minden napra kell jusson új fejezet. Visszatérve Vassulára, ő néhányszor igenis adott negatív véleményt extrém " látnokról". Kicsit utána kellene nézni, kedves Gy, mielőtt véleményt mondasz, a sajnálatra pedig nincs szükségem. Elég szomorú ( nem szégyenletes, ahogy Te írod ), hogy soraid az Isteni Irgalmasság órájában íródtak, és Anyaszentegyházunk szakadásán ügyködsz, ahogy az NF is azon ügyködik.

bolond kőszikla

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
A Napfivér, Holdnővér képsorai, megformázott gondolatai jutnak az ember eszébe, akaratlanul is. A "fényűző" egyház, a díszes pápai trónus, III. Ince pápa kiemelkedve a tömegből, Assisi szentmiséje, a tehetősek és a szegények sorai, a romtemplom és a mindig is ránk várakozó (puritán) Jézus a kereszten. A távolságok ... Ferencben Assisiben megváltozott valami, megértett valamit, átformálódott s ezzel párhuzamosan "bolonddá" vált a világ (egyik részének) szemében. Misztikus élményben részesült, a kereszten Krisztus képmása megelevenedve szólt Hozzá: "Ferenc, Ferenc, menj és javítsd meg a házamat, mert látod, hogy romokba dől." A romtemplom/”romtemplom” megelevenedett (szó szerint és képletesen értve egyaránt), Ferenc a szegényekhez lehajolva folytatta életét, aki soha nem szenteltette magát pappá (értsd, kiemelt alázatosság mellett élte le szolgálatát). Nem érezzük úgy, mintha valahol megelevenednének ezen sorok (üzenetek) a mában is, újra aktualitást nyerve? Nem érezzük a megújulás igényét magunkban, egyházunkban? A mindenkori pápa, Szent Péter utódját jelképezi, annak a Péternek az utódját, annak a kősziklának az utódját, akire Jézus az egyházát építette. Azt az egyházat, amelyről maga Jézus így fogalmazott. "Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt." Lelki szemeim előtt Péter az első, de ugyanakkor csak egy a „tizenkettő” között (értsd a jelenre is), nem kiemelkedve a többiek közül a síkból, nem azok fölé emelkedve a térben, külön trónuson megjelenítve, díszesen mindig „becsomagolva”, hanem pontosan fordítva. Ő az, aki lelki szemeim előtt (is) példát mutatva, a legmélyebbre hajol a rászorulók és testvérek irányába, aki "első" kíván lenni hűségben, alázatosságban, szeretetben, hitelességben és testvériességben, mint anno Jézus vagy Péter apostol vagy éppen Assisi Szent Ferenc (,...). A kérdés már csak az: ki akar (még) közülünk, "bolond" vagy "kőszikla", esetleg "bolond kőszikla" lenni?

meglepetés

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Sajnos a meglepetés már megtörtént. Nem elég, hogy az ötágú csillag ott volt a címerében, hanem még olyan tettet is hajott végre, ami a Szentírással és Jézussal is ellenkezik. A nagycsütörtöki női lábak csókjára gondolok. Jézus apostolai között nem volt nő! A szerzetesek tisztaságra is fogadalmat tesznek. Mivel ő nemcsak pap, hanem szerzetes is, akkor ezt ő hogyan értelemzi. Mindenesetre botrányos cselekedet volt. A baj az, hogy ezek után jöhetnek nők, és követelhetik saját egyházmegyéjükben nagycsütörtökön, hogy az ő lábukat is mossák meg. Fel kellene ébredni. A női és férji egyenjogúság nem létezik a Szentírásban, és a jó Isten úgy látta volna jónak, akkor egyszerre teremti meg Ádámot és Évát! De nem tette! Mind a nőnek mind a férjinak megvan az életben a maga feladata, és ez nem keverendő össze! Még akkor sem, ha a mai világ felrúgja az összes hagyományt!

Hogy is van ez?

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Már szegény Jézust is azzal támadták kora nagyon erkölcsös, sőt önmagukat tisztának (farizeus) tartó emberei, hogy bűnös nőkkel barátkozik - és ez mennyire igaz is volt! Egyik legközvetlenebb tanítványából, Mária Magdolnából hét ördögöt űzött ki, a rosszéletű asszony hajával mosta a lábát - úgy tűnik, a szeretet és gyengédség megnyilvánulásai olyan nyilvánvalóak voltak az asszonyok részéről (akik ráadásul, szintén a Szentírás tanúsága szerint pénzükkel támogatták és csapatosan követték, ami igen megbotránkoztató lehetett - már miért nem maradtak azok a nők otthon, nincs ezeknek férjük, családjuk, hogy egy kóbor próféta után mászkálnak), szóval a szeretetük Jézus felé, és Jézustól feléjük, hogy voltak, akik ezért fordultak el Tőle. Ehhez képest Ferenc pápa teljes kontroll alatt, nem titokban, nem a gyóntatófülke magányában elsuttogott szavak - tényleg mi minden történhet ott, kérdezzük csak meg a katolikusokat gyűlölőket, majd ők megmondják nekünk!), szóval teljes felügyelet mellett megmosta néhány nő egyik lábfejét (de még puszit is adott rá). Hát, ha ez tisztátalanság, akkor mindannyian nagy bajban vagyunk! Én inkább Jézus Krisztus útját választom... Gyula

hogyan "utánozzuk" Jézust?

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Kedves Marika! A hozzászólásodról eszembe jut néhány kritika, amit más felekezetű hívektől hallottam. Pl. a baptisták szerint a katolikusok nincsenek is megkeresztelkedve, hiszen Jézus is alámerült a Jordánban, tehát aki nem merül alá, ahogyan ő tette, az nem követte őt a keresztségben. Hasonlóan vélekednek úgy tudom a hit gyülekezetében is. Az adventisták pedig úgy gondolják az üdvösségünk is veszélyben van, mivel nem tartjuk a szombatot, amit az Isten parancsolt, és amit Jézus is tartott (bár a farizeusok ezt nem mindig így látták..). A sort gondolom sorolhatnánk tovább.. Nem az a feladatunk hogy pontosan másoljuk a körülményeket (akkor nagycsütörtökön csak a pápa mosná meg 12 bíboros lábát, vagy minden nagycsütörtöki szertartáson csak 12 ember lehetne jelen, mert akkoriban így volt, vagy akármeddig lehetne sarkítani a példát..). Jézus életét a szeretet "utánzásával" lehet utánozni, nem pedig minden körülmény szó szerinti betartásával, ami amúgy lehetetlen is lenne.

katolikus lexikon

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
A katolikus lexikonban nagyon hosszú a nagycsütörtöki rész, ezért nem másolom be az egészet, csak az előző hozzászóláshoz szorosan tartozó részt, de olvassátok el bátran,itt az elérhetőség: http://lexikon.katolikus.hu/N/nagycs%C3%BCt%C3%B6rt%C3%B6k.html "Az ősegyh-ban ~ön történt a nyilvános bűnösök kiengesztelése. A vezeklők egész nagyböjtben a tp. előcsarnokában kérték a hívek imádságait (később erre is utalva lett a koldusok helye). A vezeklők a tp. előtt leborultak, majd a Miserere (50.) zsoltárt énekelve bevezették őket, kinyitván a tp. minden ajtaját, ezzel fejezte ki az Egyh. a teljes bűnbocsánatot. - b) →Aetheria beszámolója szerint a 4. sz. végén Jeruzsálemben 2 szentmise volt: az elsőt a Golgota melletti főtp-ban tartották (Martyrium); a 2. mise a Golgota sziklájánál volt. - Rómában a 7. sz-tól a déli, pápai szentmisében fogadták vissza és oldozták föl a nyilvános bűnbánókat.." nem tudom elképzelni János miért írta, hogy nagycsütörtökön nincs bünbánat, megbocsátás. Az mindig van. Nálunk pl. éjfélig lehet gyónni. Másik részlet a lábmosásról, szintén a lexikonból, igaz már a néphagyomány résznél írja: "Régebben a papok minden hívük lábát megmosták. Később csak a szegyh-ban volt szokás: a pp. 13 knk-ja v. kispapja, ill. ugyanannyi szegény lábát mosta meg. A 13-as számra több magyarázat van: Mátyást v. Pált jelképezi, mások szerint a vendéglátó házigazdát; de van olyan vélemény is, hogy a szokást Nagy Szt Gergely p. kezdte, akinek tizenharmadiknak angyal jelent meg. Klobusiczky Péter kalocsai érs-ről (†1843) jegyezték föl, hogy a szegényeket lábukat megmosva, megcsókolva személyesen látta vendégül és szolgálta ki őket.." Megjegyzem, hogy Jézus Júdás lábát is megmosta, miközben annak már zsebében csörgött a 30 ezüstpénz, amint azt egy szép régi népénekünk hangsúlyozza is.

imádkozzunk és engeszteljünk

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Az előbbi hozzászólásokhoz pár szót. Ha nem álltak volna ki őseink annyira a katolikus vallás mellett, akkor sem én sem más európai nő, most nem így élnénk ahogy élünk. Mindannyian csadorban járnánk, és a férfiak pedig mecsetekbe. Kri "Régebben a papok minden hívük lábát megmosták." 1. A muzulmán nem volt hívük. 2. A nők külön papdsorokban ültek a templom egyik részében, a gyerekek elöl, a férfiak vagy a kóruson foglaltak helyet, vagy a jobb oldali padokban. Nem keveredtek. Erdélyben a kommunizmusban falvakon még megmaradt ez a szokás. Sőt a kommunizmus idején még nem ért oda a II. Vatikánum szelleme, és még azt tanultuk hittanórákon, hogy imádkozzunk a protestáns és zsidó testvéreink megtéréséért. Nem azért, mert ők rosszak volnának, hanem, azért, hogy megtérve, ők is részesüljenek az Oltáriszentségben és a többi szentségbe.

klimaváltozás

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Az emberiség bűnei miatt az özönvíz előtti állapotban van. Fogadjuk meg a Szűz Anya felhívását a megtérésre, és imádkozzunk a jóban való álhatatosságért, hogy mi is ki tudjunk tartani ezekben a nehéz időkben!

Mondassunk szentmiséket az abortuszban érintettek megtérésséért!

Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Sok emberért senki sem imádkozik. Mondassunk szentmiséket az abortuszban érintettek megtéréésért. Egy nővel beszélgettem, és eldicsekedte, hogy neki 5 abortusza volt. Ő nem tartja ezt bűnnek. Joga van ahhoz, hogy úgy élje az életét ahogy akarja. Folyamatosan ezt halljuk a médiában, de még sokszor a környezet is megrökönyödik azokon, akik több gyermeket vállalnak. Sok nő be sem látja tévedését. Próbáltam elmondani ennek a nőnek, hogy az abortusz miért is nem jó. De az aki már 5 abortuszon túl van, arra nem hatnak az észérvek. Tehetetlenségemet belátva el kezdtem szentmiséket adatni. Jézusra bíztam ezt a nőt, és a többieket is. Imádkoznunk kell a nőgyógyászokért, a törvényhozókért, de az édesapákért is. Sőt még magunkért is, mert a meg nem született gyerek minket is érintenek, szegényebb a magyarság a világ miattuk. Böjtöt és önmegtagadást is vállaljunk értük. Csatlakozzunk a medjugorei Szűz Anya bőjtre való felhívásához!